Amplang merupakan spesies keropok...
berasal dari spesies ikan yg d proses menjadi seperti gmbar di atas...
Bahan-bahan yang diperlukan untuk buat keropok ni : Ikan Tenggiri, Tepung , Kanji, Minyak masak, Bawang Putih, Telur, Gula, Garam dan serbuk perasa yang dibenarkan...
Rasa nya sedap.. sungguh enak di makan begitu saja!
haha...
aku suka mkn keropok ni + sos chili...
sambil minum2 panas.. minum sejuk pun bleh jugak..
klu yg belum pernah rasa benda ni, biasa nya,
klu bagi je benda ni, confirm mintak lagi...
sebab tu aku x bagi org kropok amplang ni...
haha... Kepd cik Uly dan fizz, laen kali aku bagi korg...

6 COMMENT(S):

amende ni.. mcm makanan ikan aku je.. ee xpenah den tgk mende nie. menawan ke. bes ke

waaaaaaaaaaa..ko mang saje nyah..merangsangkan napsuku terhadap amplang ney...nak weh..nak

nak jugek!!
nyebowk gak....
ngehngehngehhh~

Wakaka...
wlu pn aku tulis -entry khas utk cik choki -- sbnrnye entry khas utk memaksimakan napsu cik uly terhdp benda amplang ni..
yasha, nak jugak eh?
nti je la kongsi dgn cik uly -- op kos die tanak kongsi.. dah napsu serakah dah cik uly tu terhdp amplang.. wakaka...

Choki, takde la menawan sgt...
aku syorkan spya ko tak rase n langsung tak memendam napsu terhdp amplang ni..
tak sdp pon...
tp nyummm nyumm je...

pelik aku. dah la nama pun pelik. nak kata ampang pun ye, nak kata pelempang pun bunyik mcm ye. isk isk

memg nama die amplang...
aku pun tak tau dari mane kewujudan perktan ni...
lahir2 je ke dunia,
"eh AmpLang!"

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget