CIk rama2... ko igt dgn entry khas ko mengenai diri ku tu bisa membujuk diri gue?
nggak bisa sama sekali...
aku memg sgt kedekut...x ku mau kongsi2... biar pun aku ckp i love u cik santai,
i tak layan bodek2 ni.... x kuase i....
(nway, Lizz, tQ puji layout ku... haha...ko memg musuh sejati)
eh cik rama2... apa2 pun, aku tetap kesian terhadap dirimu...
Sila Kenang Jasa ku... wakakaaa... --raya nanti ko belanja aku makan...
aku belanja ko minum...hahaaa...

arini aku telah menemui sesuatu yg ku tunggu n idamkan buat sekian lama...
sgt susah utk ku dapati.. mungkin last sekali aku menemui ia pd thn 2005..
klu x silap la.
mo tau apa?

ni la.. buah markisa.. eih x la ku tau napa ku sukak betul buah ni..
masam2 manis.. sedap... mgkin dlm masa 2 jam ni 10 biji dah ku makan...
dan serta merta aku menstopkan diri... bimbang kejadian lama berulang..
imbas balik tahun 2005...
aku makan buah markisa tu terlalu byk masa raya tahun 2005 tu...
akibatnya.... ish ish... aku demam... haha...
*ups lupa mo cerita kisah tghari tadi...
kami ada meeting jam 12.00.. tp aku lambat pg meeting sebab x tau, baca announcement tu pun jam 12.25 dah...
pastu aku trus masuk bilik guru then duduk paling blkg.. sebab smua tempat sudah penuh... pastu tgh duduk2... mak oii... tetiba guru PJK ku darjah 4,5 dan 6 yakni pada tahun 1994 - 1996 duduk seblh ku...
dia la guru paling ku geruni zmn dlu2 tp guru fave jugak.. coz dia coach volleyball ku... slma kerja sm2 aku x perna bertegur sapa dgn beliau.. sebab aku takut.. klu dia ada d kwsn dkt2 ku, aku trus melarikan diri.. malu + segan.. huhu...
Dgn Garang nya beliau berkata "EH! AKU AJAR KO DARJAH BERAPA??)
dgn supan santun aku menjawab, "darjah 4,5,6.. ms tu cikgu baru posting ms drjh 4 tu" pastu crita punya crita, smpi la ke bab anaknya di kelas Darjah 5 yg ku ajar...
pastu dkt ujung2 crita, dia bawa aku ngumpat psl seseorg.. wakakaaa...
demi rasa hormat ku kpda bliau,aku mengiyakan segala kata2 beliau... aku pun terumpat orang itu.. wakakaaa..bukan umpat cuma, mengeluarkan rasa musykil dlm diri.
last2 dia ckp, "eh datang ko rumah kakak sambung ngumpat"
aku ketawak jak la.. manala ku berani dtg rumah nya.. tp kelucuan pulak ku rasa..
Manusia yg pernah ku pggl cikgu, kini ku panggil kakak.. huhu...
tapi perkataan tu sgt susah mo melompat dr mulut ku ni..
tp. apa2 pun, kesimpulan dari entry ni..
1. aku hargai entry mu pasal aku wahai Cik r@m@-r@m@...
2.Klu makan markisa, jangan makan dlm kuantiti yg banyak... smpi 10 biji dalam 1-2 jam.. asid tu.. huhu...
3. AKu berjaya mengikis rasa takut n seram terhadap kak NoLey (bukan nama sebenar)
Sekian...

8 COMMENT(S):

banyak da aku komen td..hilang pulak,, malas la ai nk komen.. cancel je la

aku lupa la apa aku tulis tadi.. tp aku cuba untuk menulis..
hih..
ini ka crita yang u nk smpikan pada i pagi td? hilang kenebesan i..
anyway, aku sungguh teruja ko dapat berbual bersama kak noley (bukan nama sebenar), seorang cikgu yang telah melangkahku sewaktu aku sedang duduk di anak tangga bermain batu seremban.. cik santai selalu, terima kasih kerana mengupload gmbr markisa, setelah sekian lama saya cuba menyampaikan dgn kata-kata tapi sesungguhnya cik fatehah tidak dapat menggambarkan rupa paras buah tersebut..wakakaka.. yela.orang bandar.. bukan mcm kita ni.. UM la katakan..selepas ini saya akan mensnap gmbr kampung dan rumah itu dan akan saya tunjukkan pada rakan-rakanku yang tidak mengenal erti kedaifan... haha..musykil aku ni.. mcmana mo mandi sungai nnti jo? malu i tau...

Mungkin komen u hilg sbb i edit tadi...
lagola cik fateh tu.. wakakaa..
bukan ini la berita nya.. klu ini, i tak pyh buat entry..
yg itu tu,khas, x boleh d ckp klu x bedepan..
hahaa.. sila la snap sgl rupa paras kampung yg daif tu...
(cik santai seorg yg kaya tapi lowprofile, masi kembali ke pangkal jalan UM) wakakaa...
i rindu la dgn markisa ni...
mcm nak bawa tidur je...
wakakaaa...
apa pun, coach NoLeY memg best!

berkenaan mandi sungai tu,
we all tak mandi sungai dah..
Jaga aurat...
lagipun malu mau buat akvt nyahtinja d tempat terbuka.. wakkaaakaa..
wui.. kami mandi d rumah jak la...
klu x pun, d anak sungai...
dah brpa lama la u ni tak balik ke pangkal jalan..

hermmm mesti janggal rasanya mau panggil kakak sedangkan dulu panggil cikgu kan.. hehehe

Adry @ http://www.adrysabry.com

wakakaka..ada rupanya org gilak ngn markisa ni..banyk di ladang kami di UPM tu zik santai..semua org dak mau makan...tggl jak buruk.klu ku tau, ku tapaukan ko...:p
p/s: teda pn emel mu ni..:(

xpayah la ko tapau kan aku...
klu ko mo aku tepaksa terima...
haha..
ada jugak sini ladang markisa yg ku tau... amek la seberapa byk ku mau di bagi jak.. mslah nya teruk jalan ke dlm tu..
jd dgn paksaan, ku suruh jak ada satu mgsa ku tu amek kan aku klu dia balik ke ladg tu...huhu

adry,
memg janggal mo pggl kakak...
mcm keras lidah ku ni...
tp lembut sudah lidah ku...
haha...
lgpun zmn ku sek dlu,
cikgu tu mcm kakak2 jak sm aku..

apa la c obor2 ni..
ketinggalan zaman..

aduii sedap klu ini..
eeee!! lm ny sda x mkn ni..
uhh masarappss

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget