semalam, i tdur dalam kul 1 pagi selepas menyiapkan Lesson Plan, marking paper, buat list students n markah exam (tgk! bukan senang jadi ckgu. byk kerja buat di rumah).
pukul 5.30 pagi, sayup2 kedengaran alarm dari hand phone saya. (lagu ding drum itu memang amat mudah mengejutkan saya, adik beradik serta seluruh housemate saya. terima kasih kepada pencipta lagu itu). Sesedar dari lena, saya secara tiba2 tersedar bahawasanya apa yang saya alami beberapa minit sebelum itu cumalah mimpi semata-mata. bukan realiti. mimpi itu seperti (saya kurang pasti apa yang terjadi) saya berada di kelompok manusia yg terdiri dari kaum arab islam dan yahudi. dalam mimpi itu saya tidak bersetuju utk bekerjasama dgn seseorg itu kerana beliau seorg yahudi.
mgkin dlm mimpi itu saya seorang yg berbangsa arab palestin.
saya rasa mimpi itu akibat laporan tv dan internet setiap hari mengenai rejim itu.

tghari tadi, sementara menunggu waktu utk pergi ke sekolah (latihan sukan), saya yang amat mengantuk berkeputusan utk tidur sekejap utk merehatkan diri. untuk mengelakkan saya lena selena lenanya dan menghindarkan diri dari menekan butang postpone berkali-kali ketika alarm berbunyi, saya memutuskan untuk tidur di ruang tamu, diperhatikan oleh tv (ya, klu tidur siang, saya tidak pernah mematikan tv kecuali hanya jika saya tidak tdur di depan tv).
setgh jam terlelap saya masi berpeluang diulit mimpi. tapi mimpi saya pelik. saya hairan kenapa setiap patah yg saya dan kawan2 dlm mimpi ucapkan tiada satu pun yg saya fahami walaupun kami tidak putus2 bercakap dalam mimpi itu.diri saya yg tidur merasa sgt keliru dan bingung dengan keadaan itu. setlh hampir tersedar, baru saya sedari, bahawa dlm mimpi itu, semua pelakon2 bertutur dalam bahasa Tamil. x smpi seminit, saya tersedar dan telinga saya serta merta menangkap suara berbahasa tamil dari tv. sy terus mute kan dan terlena tanpa mimpi sehingga alarm berbunyi.

persoalan nya, adik sy mengatakan, org bisu dan pekak, klu mimpi, diorg guna bahasa isyarat sepertimana dlm realiti. saya berbahasa melayu, english, sikit2 spanish and tagalog, tapi kenapa dlm mimpi berbahasa tamil. wakakaaa..

sekian.

>Buletin utama hari ni 3 kali tersilap menyebut PPSMI menjadi PPMSI. mungkin skrip berita yg silap. Pada ms hdpn,Elakkan berlaku nya kesilapan kecil seperti ini wahai TV3.
> Micheal Phelps amek Marijuana??? hmm... hebat Jaguh Renang dari Amerika itu. beliau memg Jaguh Dunia

9 COMMENT(S):

adakah org yahudi ittew seseorg yg dikenali?
mimpi tamil? u mmg gaban...
tv3 mmg bunguks.. PPSMI

oh tidak.
aku rasa mcm aku training orang sukan. wakaka..
muda org tu.

ahahah,,,
aiseyhh, sda ada bakat berbhs tamil,
bleh la speaking ngan mr.Baljeet! wakakaaa

Yenna Dei..
itu punjabi la. len lagi bhsa dorg.
x tau pulak haris di tm fuliwa tu.
wakakaaaa

haha.,mungkinkah rajnikant

kak bi=jyotika

iya. aku kali persn jadi simran. eh joytika la best. ala2 kareena tamil. haha...
tapi watak2 lain tu i rasa u all la yg kwn i beckp tamil dlm mmp i tu.
wakakaa

wakakakaka aku aishwarya kali wahahhaa ngekk tak hingin

mgkali ko si shilpa shetty. wakaka.

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget