lagu2 di bawah ni, digunakan oleh guru2 sebagai pemangkin semangat pelajar utk menghadapi peperiksaan besar atau penting di sekolah. pada tahun 1996, saya menduduki UPSR. Lagu ini selalu dinyanyikan untuk menaikkan semangat kami dalam menempuhi kepayahan hidup yg dialami sepanjang berada di tahun 6. Lagu yg sgt femes ketika itu, Fikirkan Boleh, yg ditujukan untuk pemain2 badminton kebangsaan, sgt meberikan semangat kami untuk menempuhi onak dan ranjau sebagai murid tahun 6. Alhamdulillah, keputusan tu boleh tahan. kita imbas2 lagu ni, kamu dgr la bah jugak..


kemudian, di smk tawau, pelajar pmr dan spm, memg sebati dgn lagu ni. sy menduduki SPM pd tahun 2001. lirik paling penting, "saat gemilang akan tiba, dan kita kecapi bersama".. sy rasa tak sesuai. manada kecapi bersama, diorg yg outstanding, kesian, sengsara hidup di luar negara. saya dan rakan2 lain, enak2 dan sedap2 hidup di malaysia apatah lagi bumi sabah bumi bertuah. haha. Lagu tema pemangkin semgt SPMR d smk tawau dlu2, lagu Gemilang dr Ella tu. keputusannya, ye, keputusan sy memg sgt cantik, akibat dari sikap pemalas sy utk belajar. sy memg malas belajar terutama subjek2 fakta. tp saya tidak menyesal dgn kemalasan saya itu. haha.


Hah! mesti kamu fikir apa pulak lagu tema time aku PMR?? lagu yg paling mendatangkan kesan. maklumla, sebagai warga sekolah agama masa tu, pemangkin semangat kami lebih lagi dari time spm n upsr. bukan 1 atau 2 lagu. tapi sgt banyak. Asmaul Husna, surah Yassin, Ar-rahman, Al-Waqiah, Albaqarah adalah surah paling kerap di baca. surah2 lain pun ada juga di baca. sgt berbeza pemangkin semangat pelajar antara 3 sekolah ini.

tp dlm byk2 sekolah yg pernah sy hadiri, tiada yg dpt menandingi kehebatan sekolah islamiah. sebab... sebab 1 subjek 1 masa. 1 masa 30 minit. huhu.. waktu persekolahan 2 - 5. sgt best. keputusan SRU pun sgt best shgga kan keputusuan subjek Tajwid ku mencapai 98%. aku pun ndak tau apa yg ku jwb. haha.

10 COMMENT(S):

sampai thn 2003, smk twu masi pki lagi lagu gemilang ella. pastu tambah satu lagu, tekad by hazami. pastu tukar lagi gemilang.. klu aku, aku pki lagu gemuruh.. baru la mantap! haha

ahh ntah2 u ni saja mau post blog psl ella ni?? hahahah

wahahah tba2 plak ada lokasi: langkawai malaysia! hahha

ya.. aku lupa kasi masuk lagu tema semai, standing in the eyes. aku memg mau crita psl ella, tp ndak mau obvious kan, jd purak2 jak tu buat entry psl lagu2.
klu lagu tekad tu, duina, mcmlagu org GALUS.. yg org boleh gagal boleh lulus, jadi mestu bertekad spy lulus. wakaka..
lagu gemuruh memg menggemuruhkan.
i rs plg menyemgtkan lagu tholaal badru, atau labbaik Allah.
itu memg pulak...
klu lagu. ermmm.
lagu GIG kali. wakakaaaa

salam cik santai..
wah, ex smk rupanya..
sy muda setahun.
ex kuhara..
jom exlink n_n

tahun 2005, xda suda nyanyi2.. selawat aje

kafalifmim, jom!

alyn, oh ya ka?
insaf la sudah konon smk?
wakaaka..

uiks..bikin ak teringat saat2 itu bh...best jugak eh..sedih2 pn ada..mau abis sdh sekolah kn..hihi..
masa PMR ak ada lagu sendiri..sekolah teda pl lagu2 ni..ak jak pilih lagu sendiri..ko mo tau apa? "Stay da same"..:)

stay da same, trus trep di pggl same la ko kunun ms form 4.. wakaka..
tiba2 mendengki plak aku..
klu lagu sendiri tu ui byk tu..
smpi ndak terigt sdh.

skola i pulak sangat la sadis sblm masuk dewan, ustat baca doa dan menangis. dan keputusan bahasa arab saya sangat terbilang. wakkakaa

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget