arini aku ngajar B.I d kelas 4A..
aku yg kurg sihat 2 ari ni, memaksa murid2 utk jawab soalan dlm buku kerja..
so tgh i pantau2 aktiviti budak2 tu...
dtg seorg budak yg memg sgt aktif dan kuat beckp bertanya kepada ku...
"teacher, apa ni?" sambil tunjuk soalan ke brpa ntah n tertulis perkataan peeler..
aku pun jwb la "peeler... {pii-le}... peel bah...
dia jwb.. oo.. igtkan apa tadi...
aku yg blur n berhati suci murni dan memg xda syak wasangka ni pun kemusykilan..
"napa?"
budak tu "ndak... si (ntah, aku x igt nama budak sorg tu...wakaka) dia yg kasitau kami ni teacher"
aku pun terberkerut dahi... "napa??"
aku tgk perkataan tu lama2 smbil berfikir...
ups.... bbrp saat baru aku tersedar, dan aku fhm maksud budak tu..
"eh! sebut betul2.. jan sembarang!"

tak pernah lak aku ternegatif klu baca perkataan tu.
ish ish.. nasib baik la budak lain x terfikir mcm tu..

~entry ini tidak menyentuh isu sensitif~

(ntah napa sjk 2 menjak ni aku sgt-sgt merasakan kerjaya guru ni x sesuai dgn jiwa aku.. ish ish)

10 COMMENT(S):

wakakkaa..
senset!

wakaka..aku kna fikir 3-4x baru fhm peeler n 'peeler' yg dak2 2 fikirkan..ekeke ;P wahh kalo aku yg jd teacher dorg,kat c 2 gak aku dah gelak guling2...ngaaa~~ ;P

kasian dowh budak2 tu..
this is my first time dgr jugak lawaks mcm niee...
bukan salah budak2tu...
but it's good to know

hahaa...
aku pun terpaksa fikir dlm2 baru dpt tgkap apa yg budak2 tu fikir..
n untuk pengetahuan u cik alyn,
budak yg bgtau budak yg tanya aku tu namanya Mohd Asyraf bin Rozalee...
tau anak sapa?
Rozalee Kee Yunus...
bapaknya dlu anak guru BI,
anaknya pulak perosak bahasa.. haha.

ya,
bukan jugak salah budak..
dorg kan baca ikut ejaan melayu..
tp x pulak ku pernah terfikir..

wahh.. ank c bliau plak tu..
apa la incik ni..
bgs ko repot dgn bp nya..
adehh..
lawaksss

"bapaknya dlu anak guru BI,
anaknya pulak perosak bahasa..."

silap taip la pulok..
bapakny guru English.. bukan anak guru..
nakal.. tp paling nakal anak kak tuti... duina tuhan..kdg2 mo jak ku menampar..wakaka

wakkakaka.... sabar jak la... begok tul budak tu... hahahha...

How was your raya??


Adry @ http://www.adrysabry.com

bukan begok tu,
teliti..
waakakaaa..
raya?
ermm... meriah jugak la...
ko pulak?

ooo.. mesti ank cgu tuti tu ikut pangai mama nya.. wakakaka..
itu la kilik2 tu

haha..
nakal bah smua anak cikgu2 kita dlu..
yg bagus anak kak noley n adik si lisa jak..
sebab pmpn kan...

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget