Pada pandgn anda, jenis blog atau artikel bagaimana kah menarik minat anda untuk dibaca?
:what::what::what::what::what:

1.
:kiss:kisah peribadi penulis

2.
:reading:blog yg mempunyai informasi dan boleh berkongsi maklumat

3.
:look:pandgn peribadi atau pengalaman penulis

4.
:pompom:tak kesah.. yg penting menceriakan hati pembaca

5. cerita2 lucu... atau cerpen atau e-novel:laugh:

Kenapa anda membaca blog mereka?
1.
:bye: Saja.. Suka-suka

2.
:dizzy:Boring... and tiba2 terjumpa blog secara tdk sengaja...

3.
:err:Terpaksa.. kwn paksa bc blog dia..
4.
:phonehappy: mengeratkan silaturrahim

5.
:reading:saya memang suka membaca...

6.
:what: mencari maklumat yg berkaitan

Soalan2 ni saja suka2 nak tanya.. coz aku heran la napa manusia zmn skrg ni addicted sgt dgn blog... ada apa dgn blog2 smua ni... (aiseh... pdhal aku pun dah mula terjebak)


:wink:

13 COMMENT(S):

1) kdg2 aku ni suka baca kesah peribadi menulis. kadang2 tu ada benda penulis tu buat aku akan ikut flow nya.

contoh : ari ni p intervew. then aku akan ikut flow dia, apa recent update dia. dia dpt keja ka or dapat offer lain. and sronok la bc tenatng kehidupan org.

2) pasal aku looking some info yg aku perlukan. and end up landing kat blog org ni. then bila baca info dr blog tu, and cara org tu menulis cam best, aku akan bc blog dia selalu.

3) of course la sebab org tu aku kenal!! aku suka bc blog kawan2. na tau perkembangan terkini diorg and apa yg dorg cuba luahkan di blog.

semua jawapan di atas.sekian.

bagi aku blog lebih mencerminkan 'feel' or rasa penulis blog itu sendiri.

Terpulang pada 'niat' bblogger masing-masing.

1. Ada yang lebih merupakan diari hidup or daily life nya sendiri. Aku rasa lebih untuk tatapan /reference diri sendiri or sekadar kenangan dan tatapan dengan keluarga terdekat now and future. i.e lebih kapada rakaman peristiwa sendiri.

2. Jenis 'inside my head'. Yang ni lebi bersifat berani. Sering muncul dengan idea2 baru. Politik, pengalaman , dll semua dijadikan sumber untuk dijadiakn bahan tulisan blog.

3. Bercorak pendidikan. Ada blogger yang exper dlm sesuatu bidang, stocks trading, Computers hardware, etc, ingin merakamkan ilmu or penglamana dia di sini.

Personally, aku tak kisah kategori mana pun. Sebab.. bila melawati sesuatu blog itu, aku menghormati hak mereka bila berkaya di' rumah' mereka sendiri...

ermmm
btuL2...
setuju...
aku pun mcm pndgn korg ni

oct..aku mmg sker menyemak kat blog ko ni naa.even kt musuh tak bertauliah..haha!!

kalo aku...sllunyer aku cr blog utk cr info...kdg2, nak buang virus hantu dlm pc pun aku usha blog org je..haha!! settle woo...tp,kalo utk blog aku lak..aku sker ikut mood..sng cite..bkn takat hal life aku semate2..kalo aku rs nk bg info..aku letak ar link2 yg leh aku share..heheh!!

Lizz,
takpe, mari la kita bersama2 menyemak kat blog masing2...
aku slma ni takde ati and perasan pn kat blog2 yg wujud ni...
tp sejak jd komniti blog ni,
aku pun cr info dr blog org..
mcm skrg ni, hal pc aku cr je kat blog org.. memg settle mslh negara.. huuhu..

erm..aku pn mo komen..
aku tu mana2 jak yg mengena d ati..hihi.tp klu psl kwn2 aku suka baca pasl [eribadi n prkmbgn..klu yg tak kenal, suka bc crita2 la..mana tau dpt info kn..hihi..

jd mcmn same?
dpt ko membc peribd ku di blog ni?
haha

nice topic..
aku blogging tuk puaskan hati..
puas ke ati aku..? haha..sumtime..
and aku ske bc blog yg cm sengal2 sket..dier menipu or tak, terpulang..tuh urusan dier ngan yang maha Esa..=)

link yahh..=)

pas ni aku menyengalkan diri lah.. haha...

pas ni aku menyengalkan diri lah.. haha...

salam.. apa khabar...

waalaikum salam w.w
sht alhamdulillah...

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget