Selepas bc Bohemian smlm, aku nak sgt pg makan roti canai n teh tarik ari ni..
(coz dlm novel tu watak hero tu salu je minum teh tarik n mkm tosai)
So td aku mkn kat luar...
Ermmm...
slma ni dgr jg org2 kat semenanjung kmplen harga roti canai yg naik mendadak..
aku buat dek je la coz kat sabah ni dah lama dah hrga naik tp mls nak bising..
tp bila tgk hrga roti canai arini...
aiseh... betuL2 mengdtgkn kerisauan d hati wanita ku..
btul ka roti canai skrg ni RM1.50?
adui...
thn 2004, hrga roti canai sekitar Sabah ni naik dr 80 sen ke RM1.00..
xda masalah.......
th 2006 dr RM1.00 naik ke Rm1.20...
boleh la...
lastweek rsnya masi RM1.20...
tp betulka skrg hrga roti canai RM1.50?
mcm x berbaloi pulak...

So persoalannya sekrg,
berapa harga roti canai d tempat anda??

11 COMMENT(S):

wah! mahalnya sdh..dulu2 60sen bah jak tu..huhu..d cni ndak tau jugak syaz..lama da tak mkn..tp befor ni roti telur 1.40 jak..roti biasa murah lg la kan..huhu..

tempat aku, Subang still 80 sen utk roti kosong, RM1.20 untuk segelas teh ais..

mak oii...
murah2...
sini lak roti telur dah 1.80 sejak thn lalu... or 2006...
teh ais pun 1.80...
aku x tau la restoran td tu, dlm menu tulis roti kosong 1.50..
tp ms dia byr tu, aik, x plak smpi mcm tu....

di tmpt saya 8osen. dulu 60sen je. :)

diza,
aduiii...
murah sgt!
best nye..

seb baik aku type yg xkesah makan ape2..kalo aku jenis gedik nak gak mkn roti canai selalu..hahaha!!pokai siut..dulu aku kat skolah,roti canai rm0.50 je..tp,tu tahun 1996...muahaha!!

klu tahun 96 ko tak yah ckp la lizz..
ko ni....

tak silap in, da last time gi kedai roti canai sebelah petronas, depan mahkamah, harge die still 70sen..tak tau la kalau skang ni bape pulak..
rm1.50? sangat mahal.

tu la pasal... tp silap kot menu die tu coz k.bie kire x smpi pun hrga tu.
tp sini memg dah lame 1.20

aku rasa roti canai sama harga dgn rati d starbuck..

a'ah...
skrg smua mahal...

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget