apa perasaan anda bila anda ditugaskan ke bumi lama tempat anda membesar, tempat di mana semua kenangan kebodohan, kejahilan, ketidakmatangan dan proses menuju kebalighan berlaku?
ya. saya akan pergi ke bumi di mana tempatku jatuh bangun, berlari dari orang gila, sawan bila terserempak dengan encik psyco bila berjalan pulang dari sekolah agama, tempat di mana brlakunya permusuhan di antara jiran-jiran yang tidak sandard (haha), tempat di mana klinik kerajaan menjadi medan singgah-singgah atau medan mencari tapak berlepak-lepak walaupun tanpa diundang, tempat di mana aku belajar bermain basikal, tercalar satu badan, tempat di mana aku belajar memancing, belajar buat layang-layang, bermain di kolam ikan yang dianggap macam swimming pool (najis la). hmm. ada lagi. di sana adalah tempat ku belajar memanjat pokok, suka-suki memetik buah jambu air dan buah koko orang semasa dalam perjalanan pulang sek agama (jalan potong), dan banyak lagi. ish ish. kenapa la aku dikembalikan ke sana.
yang paling menghairankan, aku ditugaskan di sana bersama - sama adik musuh ketat geng i masa kecik, yakni aku knl budak tu dari umur 5 tahun lagi tapi x pernah jadi kawan la. haha. semoga ko tidak mengingati kami semasa kecik dan semoga ko langsung hilang ingatan pasal kami yang diketuai oleh musuh ketat kakak mu tu. i tidak bersalah, i patuh arahan ketua.
see u on monday.

3 COMMENT(S):

em, encik saiko tu yg arwah tu ka? hmm..
wakakak! adik c taik ayam! hahaha!
kak bi, kasitau la kak lisa! hahaha!
ermm, kimslm dgn jjaka tu ya!
ehh, klu x pun, dgn bapaknya yg supermacho tu la! dgn ucapan ailebiu uncle! haha

tu la aku x sabar mau mewarwarkan dgn Bos Lisa ni. mesti dia teruja.
tapi u baygkan mcmn i nak berhadapan dgn encik anak bongsu tu. i terbyg2 kakak nya dan segala propaganda kami dlu. wakakaa.
ye, encik saiko tu la, yg telah mewarnawarnikan hidup kita. haha.

ahahahha. kelaka. eh, kena tukar skola ke?

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget