memandang hari ni markas pekerjaan ku bercuti peristiwa, so aku mengambil kesempatan untuk berjumpa dengan kawan2 yg telah lama tak ku jumpa. yg sorang mungkin 2-3tahun tak jumpa, yg sorg mungkin 5 tahun tak jumpa. ntah la, aku malas mau kira. buang masa. bermakan-makan di Cafe yg mendamaikan dan privacy sikit untuk mengelak dari rakan lama yang tidak diingini untuk berjumpa. kejadian berlangsung semasa lunch hour, maklum la, mereka berdua tengah bekerja mencari rezeki yang Halalan Toyyiba. makan dan minum agenda kedua. agenda utama adalah sesi imbas kenangan, analysis kehidupan dan umpat mengumpat seorang makhluk yang amat di fobiai. mengumpat bukan la hobi utama aku, tapi terpaksa mengumpat beliau atas sebab demi kesedaran umat. haha. dengan cuaca dan suhu yang baik punya cilok, panas terik, makanan yang mantap, minuman yg berkhasiat, perjumpaan sgt singkat dirasakan. namun, kegembiraan tercapai jugak kerana dapat melepaskan kerinduan (type atas sebab cik Lija yg bayar makan). wakaka. umpat mengumpat sgt berlangsung dgn lancar. setelah aku hantar diorang ke tmpt kerja masing2, aku balik ke rumah untuk bersantai-santai dan hasilnya, suhu badan meningkat. panas dalam menyerang. salur pernafasan terasa semakin sempit. nafas semakin panas. kepala dah mula berat. mata dah mula panas. hasil diagnosis i, semasa berjumpa kawan tadi saya hilang pertimbangan waras dan lupa diri dan lupa dunia. maka kerana terlalu rancak mengumpat, saya dah x shat. oleh itu, jauhi mengumpat, ingatlah orang tersayang.
cuaca tawau AMAT panas ketika ini. Terlalu panas. dan waktu malam, ribut pula yang melanda. maka, jaga la kesihatan anda.

2 COMMENT(S):

haha..yalah..hidup sihat tanpa mengumpat...hihi...
ak masih fobia ngn org beselendang2..haha...

hahaa. ko fikir. aku fobia n trauma lagi. hahaaaa

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget