aku x tau la knpa tiba2 benda ni berlegar2 di mindaku 2 - 3 ari ni..
tiba2 benda tu dtg ms aku tgh perhatikan budak2 sekolah..
adakah anda masi mengingatinya?


Sifir..... bermacam sifir....
ada tolak ada tambah
ada bahagi juga darab...

--------------------------------(i x igt)

tambah dan darab
tolak dan bahagi
mari kawan kita menguji diri
-------------------------------(lagi tak ingat)

ada org kata matematik
ada orang kata ilmu hisab
ada orang kata kira-kira

apa.... jua orang kata
yang penting
kita fikir cepat
kita jawab tepat
tapi semuanya
mesti bijak sifir...
BIJAK, BIJAK, BIJAK SIFIR!!!!!!!!!!!

best jugak lagu ni klu nyanyi.. HAHAH!
(aku nyanyi sambil goyang2 kepala)

11 COMMENT(S):

tak pernah tau pon lagu ni

tak perna tau?
erm...
in muda sgt kot..haha

eh, aku pun xpernah dgr ba..
yang aku tau lagu ct sifir yang along tu jak..
1 darab 1, 1..
dua darab dua, 4.
tapi aku heran, napa aku baca lagu anda ni aku menggunakan lagu ayam jalil hamid???
wahahahaha..
ka mmg betul?

hahaha! Aku salah sorang budak yang nyanyi lagu ni dalam video tu dulu. ada jugak orang ingat

Ada x lgu ni kt youtube a? Rindu nk dengar...

Tgh cari lagu ni..dlm youtube xjumpe pn..sapa ada jumpa?

Sy ingat2 lupa lagu ni. Nk cari jgk lagu cerdas cergas, muzikal dewi bunga,

Hormati ayah, ibu dan guru
Hidup kita akan direstu
Hormati ayah, ibu dan guru
Hidup kita akan direstu
Mari kita mari kita lebih cergas
Mari kita Mari kita lebih cerdas
Mari kita Mari kita lebih cergas
Mari kita mari kita lebih cerdas

lima taMBAH lima.... jawapannya sepuluh.

sentiasa bergerak maju ke depan....
mari kawan-kawan... mesti bijak sifir.. bijak bijak bijak sifir

aah..tau psl lagu sifir ni..rasanya time tv pendidikan dlu selalu pasang..

Hehe ada jgk sama mcm saya rupanya.. sy pon ingt lagu bijak sifir ni.. sy lahir 1986.. rasanya lagu tu zaman kita sek rendah dlu laa kot kan.. rindu betull

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget