pagi td, aku tgk satu drama melayu ni.. pelakon2 dlm drama ni memg nama2 besar dan memg gah jugak la di Malaysia ni. memg antara pelakon yg terer belakon.. tp 1 part je la yg aku mo komen ni yakni bila hero drama ni memberitahu heroin yg heroin tu seorg dyslexic. tp dia sebut DILEKSIA. ok la kan. mgkin kelam kabut sebut perkataan tu, i maafkan la.. tapi pastu dia sebut n terangkan lagi psl dyslexia ni.. kali ke 2 dia sebut dileksia, kali ke 3 dia sebut daileksia kali ke4 dileksia.
ok.. dia sebut 4 kali perkataan ni. erm. mungkin dia tersilap igt sbutan perkataan ni.
tp sbg pelakon yg bagus, dia patut study sikit psl benda ni kan.
sebutan sebenar ialah Dis--lek-sia..

*nta2 i yg silap sebut..haha.. tp sy ykn saya d jln yg benar*

tamat

7 COMMENT(S):

sound-system tak ok kot...tp rasanya sebutannya ialah dis-lek-sia

sound system x ok mgkin jgk.
tp smpi 4 kali plak.
hero tu first time la tu dgr perkataan tu.

aku tau sebut n pernah dgr word ni. mmg dis-lek-sia. tapi aku tatau ni sakit apa. hehe

haha, lawak tol hero tu. nda paya la jd pelakon kalo cam ni

tu la psl moon..
aku dgn kusyuk n smgt lagi ni mengk drama melayu.. fokus..
tiba2 hilg kekagumanku sm hero tu..
hahaa

err... siap kira baper kali hero tu sebut prkataan tu?
wahhh.. kagum2.
tau la awk tu cekgu.. ;P
hehe

takde la cik weeda..
dlm ms 3minit tu..
4 kali die sebut perktan tu dgn yakin.. huhu

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget