aku sedar d pagi ari.. denyutan di gusi semakin menjadi-jadi.. sunggu nikmat rasanya..
ya la, selama ni aku x pernah rasa sakit gigi yang melampau. so kali ni la aku dpt rasa kenikmatanya... nasib baik pipi x bengkak lagi.. aku cek d cermin jap pas tu aku menjalankan aktiviti men-search mengenai geraham bongsu ni.. uik. kerisauan pulak aku. byk jugak artikel yg aku jmp.

dlm 1 artikel tu, dia ckp, gigi bongsu ni tmbuh antara umur 17 - 21 tahun.. aku ni sudah 24 tahun.. kelambatan pulak aku ni. tapi bila aku tgk blog2 orng lain, masi kemudaan aku ni. ada tu umur 25 baru tumbuh. up sket, ada yg umur 27. lagi up, ada yg umur 40 baru tumbuh. ish. tua sungguh..

1 artikel ckp, klu gigi tu tumbuh senget, ia akan memberikan kesakitan yg amat dan perlu dibedah. untuk buang gigi tu dan klu gigi geraham jiran gigi bongsu tu infected, pun kena buang. ish ketakutan la pulak aku..

ada 1 artikel tu lagi ckp, sakit gigi bongsu ni berlanjutan sampai 2 - 3 mggu.. hadoii.. 2 -3 ari ni pun aku sudah rasa kenikmatannya.. apa lagi 2-3 mnggu.. memg indah cuti ku di hujung tahun ni.. tapi setakat ni lum kronik lagi sakit ku ni.. xpa.. sabar jak la..

sehingga ke pagi ni, kesakitan yg aku alami semalam masi kekal.cuma sakit tu d upgrade la sket.
gusi membengkak.. gusi berdenyut2.. sakit tekak.. sakit bila mau menelan makanan atau minum.. susah untuk membuka mulut. erm tmbh lagi, kepala ku pun mau terjangkit denyutan manja gusi ku ni.. sudahla mlm ni mau fly sudah. apa2 pun, harap2 sakit ni kesakitan yg normal n berkurangan selepas gigi bongsu kesygn ku tu tumbuh dgn smpurna.. kamu smua doa2 la jugak supaya cepat2 tumbuh gigi bongsu kamu tu (bagi yg lum tumbuhla).. best bah! huhu..

p/s : org ckp, klu gigi geraham bongsu tumbuh, itu menandakan kita sudah jadi dewasa.. huh, dewasa ke i?

3 COMMENT(S):

ahaha..
dewasa la sda tu kali...
boleh sda kahwin!
dgn peguam..
waaaakakakaka~

bukan i la dgn peguam tu...
kak jus..
wakaka...

owh,aku tak pelik sbb aku mengalami penyakit mangkuk ayun ni sllu gler.sebulan skali kompem ade!! bler aku ckp kat org, oh...aku diketawekan..wakakaka!!!pedulik ape aku.

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget