punca kebakaran adalah berpunca dari sebuah rumah yg tgh terbakar dlm pic ni. lepas tu angin pula sangat kuat dan bertiup ke arah sekolah. api merebak dan menjadi setinggi bumbung sekolah tiga tingkat tu...
bermula dari satu rumah, api merebak ke rumah-rumah yang lain. klu x silap, 7 rumah. tapi x pasti sgt jumlah rumah ni.. tapi tiada kemalangan jiwa berlaku.
tekanan air masa tu sgt rendah. di kawasan kampung plak air memang mati sebelum kejadian berlaku. bomba pulak dtg lambat, dan memulakan penyiraman dari kampung. yang sepatutnya mereka masuk kawasan sekolah. mungkin salah info. wallahualam la..
beberapa letupan terjadi. masa bomba mulakan penyiraman dari kawasan sekolah, air tidak dapat mencapai aras bumbung atau atap sekolah tu. sebab tu api merebak ke kawasan sekolah.
keadaan semua terkawal walaupun budak2 sangat cemas..
keadaan tidak la sekelam kabut seperti yang ditunjukkan dalam tv atau pun waktu pertandingan kawad basah tu. tenang jak dorang betugas. belimbai2 lagi. mungkin keadaan tidak mengizinkan atau pun tawakal jak dorang. haha. info lain akan di update lagi klu ada.. semoga mangsa tabah menghadapi ujian ini. anda seorang yang hebat kerana diuji dengan kejadian yang hebat ini. Allah maha berkuasa dan maha mengetahui. sekian. kita kembali ke studio.

2 COMMENT(S):

Studio mana ko nak balik... hahaha...

tau la cuti lama..siap bolei wat part tym jd reporter la pulak.. ;p

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget