sebenarnya entry kali ni mau cakap sikit jak pasal Movie Like Stars on Earth atau dalam bahasa Hindi nya Taare Zameen Par. Lakonan hebat dan arahan Mr Charming Aamir Khan. haha. (yes, i jatuh cinta dgn Aamir Khan dlm filem ni). Komen i sikit jak. x perlu banyak-banyak. coz filem ni memang sangat bagus. pasal budak2 yang dyslexia. iaitu yang mempunyai kesukaran dalam menulis, mengeja mahupun membaca. bukan sebab mereka tidak pandai tapi mereka perlukan masa atau pendekatan yang berbeza dengan manusia biasa. dan ada dari kalangan mereka ni mempunyai keistimewaan yang luar biasa. antara dyslexic yang famous adalah Leonardo da Vinci, Thomas Edison, Walt Disney, Pablo Picasso, Alexander Graham Bell, Henry Ford, JFK, S. Spielberg, Abishek Bachchan, Cher, Tom Cruise, and Kiera Knightley.

film ni betul2 menunjukkan kesengsaraan seorang pelajar dislexia yang mengalami tohmahan dari guru2 yang tidak prihatin. sebagai seorang guru (ehem), kita perlu prihatin dgn pelajar2 yang mengalami masalah ini. mereka perlu bantuan dari kita. aiseh. kita patut memiliki sifat-sifat yg dimiliki oleh aamir khan dlm film ni. hehe. filem ni memberikan inspirasi kepada i untuk membantu pelajar-pelajar PROBIM dgn sepenuh hati sepenuh jiwa. chewah..

2 COMMENT(S):

saya memahami...
belajar dr pengalaman..
wonder how they are doing: syafik & syafika...

iya kan? apa khabar dorg skrg ah. skrg aku ajar pemulihan math n BM.
tapi langsung xda bdk dr sek lama mu tu. kagum aku.

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget