Kita yang sudah besar ini, kiranya orang dewasa la kan, apa peranan kita terhadap kanak2? tugas utama kita adalah melindungi kanak-kanak. berikan perlindungan, pertolongan, mendengar luahan mereka, menegur kesilapan mereka dan mengajar mereka untuk menghadapi dunia realiti pada masa akan datang. kalau bukan orang dewasa, siapa lagi yang melindungi kanak-kanak?
mereka perlu diberikan tunjuk ajar. bukannya dijadikan sebagai bahan experimen mahupun bahan uji kaji. kanak-kanak berumur 10 tahun, apa yang mereka tahu dan apa yang mereka ada dalam menjalani kehidupan seharian?
sungguh durjana lelaki yang merogol kanak-kanak berumur 10 tahun itu. kesan akan dirasai oleh kanak-kanak itu seumur hidupnya. akan berlaku gangguan jiwa, fobia, kemurungan dan rasa rendah diri. kejutan yang dihadapi ibarat renjatan elektrik yg dahsyat ataupun terkena panahan petir. siapa sangka budak berumur sepuluh tahun boleh menerangkan secara terperinci maksud rogol dan apakah yang berlaku dalam kejadian rogol.

lagi kurang ajar bila perogol itu adalah orang yang dikenali, jiran yang dikenali secara bertahun-tahun. sudah rogol, ugutan bunuh pula yang dihadapi oleh kanak-kanak itu jika memberitahui orang tuanya mengenai kejadian itu. paling durjana apabila 2 orang lelaki yang merogol kanak-kanak sekecil itu. sudahlah PATI, perogol lagi. apa lagi gelaran yang secocok untuk dua manusia itu? (manusia ka?) mungkin SYAITAN, ataupun SIALAN, atau JAHANAM.

Hari ini kau berseronok merogol kanak-kanak itu, esok lusa semoga kau betul-betul kenal erti keseronokan itu.


1 COMMENT(S):

huhu..memang kejam..bagus dibunuh jak org begini bh..

About Me

My photo
Sabah, Malaysia
just an ordinary every day girl | likes to sleep. huhu | loves to read | a good listener Uwekkk ;p | friends she has, she keeps |

mari berkurapak


ShoutMix chat widget